ࡱ> bjbj<pngpngD aLvguiuiuiuiuiuiu$x{Xu)x"uvPPP^guPguPPFcjXs@$kmTSuv0vn{{ss{s`Puuvv{ c o: ZaBcznik nr 1 do Zarzdzenia Nr 9/2021 Wjta Gminy Aopiennik Grny z dnia 20 stycznia 2021 r. Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2021 2023 dla Gminy Aopiennik Grny  1. Wprowadzenie, uwarunkowania prawne i diagnoza problemu Wprowadzenie Rodzina jest podstawow komrk spoBeczn i naturalnym [rodowiskiem dziecka, w ktrym zaspakajane s jego podstawowe potrzeby. Stanowi niezwykB wsplnot, stanowic model i norm dla wszystkich innych grup spoBecznych. To w niej dziecko zdobywa pierwsze do[wiadczenia, doznaje pierwszych odczu emocjonalnych, przyswaja sobie obowizujce wzorce i zasady wspB|ycia, a tak|e uto|samia si ze swoim najbli|szym otoczeniem, szukajc w nim miejsca dla siebie. Rodzina jest najwa|niejszym elementem wizi spoBecznej dziecka. Stworzenie atmosfery szcz[cia, miBo[ci i zrozumienia przez zaspakajanie potrzeb dziecka w rodzinie jest warunkiem prawidBowego rozwoju. Rodzina funkcjonujca prawidBowo stanowi dla swych czBonkw, przede wszystkim dzieci, zrdBo poczucia wBasnej warto[ci i bezpieczeDstwa. Problemy jakie wystpuj w rodzinie s czsto zBo|one i wymagaj podej[cia interdyscyplinarnego. Uzale|nienia, niepeBna rodzina, niezaradno[, zBa sytuacja materialna, bezrobocie, brak umiejtno[ci wychowawczych to gBwne problemy dezorganizujce rodzin. Dlatego rodziny dysfunkcyjne wymagaj staBego monitorowania przez pracownikw socjalnych, pedagogw szkolnych, policji, kuratorw sdowych oraz przedstawicieli innych instytucji czy sBu|b, ktre maj kontakt z rodzin oraz podejmowania dziaBaD wobec rodziny w oparciu o ustalony plan. W celu przywrcenia rodzinie prawidBowych funkcji nale|y j wspiera i wspomaga a nie zastpowa w wypeBnianiu jej funkcji opiekuDczo  wychowawczej. I dlatego te| gBwnym zaBo|eniem programu jest wsparcie rodziny naturalnej w momencie, gdy zaczynaj pojawia si problemy. Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2021-2023 dla gminy Aopiennik Grny zwany dalej  Programem opracowany zostaB w zwizku z ustaw z dnia 09 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastpczej (j.t Dz. U. z 2020 poz. 821 z pzn. zm.). W my[l w/w ustawy na jednostki samorzdu terytorialnego naBo|ony zostaB obowizek wspierania rodziny prze|ywajcej trudno[ci w wypeBnianiu funkcji opiekuDczo - wychowawczych oraz organizacji pieczy zastpczej. Obowizek ten jednostki samorzdu terytorialnego realizuj w szczeglno[ci we wspBpracy ze [rodowiskiem lokalnym, sdami i ich organami pomocniczymi, Policj, instytucjami o[wiatowymi, podmiotami leczniczymi, a tak|e ko[cioBami i zwizkami wyznaniowymi oraz organizacjami spoBecznymi. Zgodnie z art. 176 cytowanej ustawy do zadaD wBasnych gminy nale|y: 1) opracowanie i realizacja 3- letnich gminnych programw wspierania rodziny; 2) tworzenie mo|liwo[ci podnoszenia kwalifikacji przez asystentw rodziny; 3) tworzenie oraz rozwj systemu opieki nad dzieckiem, w tym placwek wsparcia dziennego, oraz praca z rodzin prze|ywajc trudno[ci w wypeBnianiu funkcji opiekuDczo-wychowawczych przez: a) zapewnienie rodzinie prze|ywajcej trudno[ci wsparcia i pomocy asystenta rodziny oraz dostpu do specjalistycznego poradnictwa, b) organizowanie szkoleD i tworzenie warunkw do dziaBania rodzin wspierajcych, c) prowadzenie placwek wsparcia dziennego oraz zapewnienie w nich miejsc dla dzieci; 4) finansowanie: a) podnoszenia kwalifikacji przez asystentw rodziny, b) kosztw zwizanych z udzielaniem pomocy, o ktrej mowa w art. 29 ust.2, ponoszonych przez rodziny wspierajce; 5) wspBfinansowanie pobytu dziecka w rodzinie zastpczej, rodzinnym domu dziecka, placwce opiekuDczo-wychowawczej, regionalnej placwce opiekuDczo-terapeutycznej lub interwencyjnym o[rodku przed adopcyjnym; 6) sporzdzanie sprawozdaD rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny oraz przekazywanie ich wBa[ciwemu wojewodzie, w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego, o ktrym mowa w art.187 ust.3ustawy; 7) prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagro|onej kryzysem lub prze|ywajcej trudno[ci w wypeBnianiu funkcji opiekuDczo-wychowawczej, zamieszkaBego na terenie gminy; 8) przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji, o ktrej mowa w art.193 ust.8. Nowym zadaniem ustawowym dla gminy jest wprowadzenie asystenta rodziny do bezpo[redniej pracy z rodzin. Asystent rodziny zajmuje si niezale|nie od pracownikw socjalnych wyBcznie pomoc i prac z rodzin. GBwnym celem asystenta jest niedopuszczenie do oddzielenia dzieci od rodziny oraz podjcie dziaBaD zmierzajcych do za|egnania kryzysu w rodzinie. Elastyczny i nienormowany czas pracy asystenta ma sBu|y realnym potrzebom i rytmowi |ycia rodziny. Rol asystenta rodziny nie jest powielanie pracy pracownika socjalnego, asystent bdzie pracowaB tylko z rodzinami, w ktrych sytuacja dziecka maBoletniego wymaga wsparcia z zewntrz. Praca asystenta ma charakter kompleksowy. Osoba peBnica funkcj asystenta dba o rozwizanie podstawowych problemw socjalnych rodzin (mieszkaniowych, materialnych, zdrowotnych itp) a tak|e wspiera w podejmowaniu aktywno[ci spoBecznej i zawodowej. Praca asystenta zgodnie z zaBo|eniami ustawy jest realizowana rwnie| w przypadku umieszczenia dziecka w tzw. pieczy zastpczej, wwczas asystent uczestniczy we wszystkich dziaBaniach podejmowanych na rzecz powrotu dziecka do rodziny biologicznej. Zgodnie z ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastpczej (art. 15 ust. 4)  liczba rodzin, z ktrymi jeden asystent rodziny mo|e w tym samym czasie prowadzi prac, jest uzale|niona od stopnia trudno[ci wykonywanych zadaD, jednak nie mo|e przekroczy 20 . Asystent rodziny prowadzi prac z rodzin w miejscu jej zamieszkania lub miejscu wskazanym przez rodzin, za jej zgod i z jej aktywnym udziaBem, z uwzgldnieniem zasobw wBasnych rodziny oraz zrdeB wsparcia zewntrznego. W Gminie Aopiennik Grny zatrudniony byB i jest zatrudniony asystent rodziny, pomimo istniejcych problemw opiekuDczo  wychowawczych w rodzinach wsparcie w rodzinach, zapewnione jest przez Gminny O[rodek Pomocy SpoBecznej m.in. w ramach pracy socjalnej wykonywanej przez pracownikw socjalnych. Realizowane w ramach Programu zadania bd si koncentrowa nie tylko na dziecku, ale na caBej rodzinie, rwnie| w sytuacjach, gdy dziecko umieszczone zostanie poza rodzin biologiczn, w celu odzyskania przez ni funkcji opiekuDczych. Zamiast zastpowa rodzin w jej funkcji opiekuDczo  wychowawczej, nale|y j wspiera i wspomaga tak, aby przywrci prawidBowe funkcjonowanie. Std te|, zaBo|eniem Programu jest wsparcie rodziny naturalnej ju| na etapie, kiedy pojawiaj si problemy. Uwarunkowania prawne Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2021  2023 dla Gminy Aopiennik Grny okre[la zadania wBasne Gminy wynikajce z aktw prawnych: a) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastpczej (j.t Dz. U. z 2020 poz. 821 z pzn. zm.) b) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy spoBecznej (j.t. Dz. U z 2020 r. poz. 1876 z pzn. zm.) c) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziaBaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2020 r. poz. 218 z pzn. zm.) 3)ustawa z dnia 4 listopada 2016r. o wspieraniu kobiet w ci|y i rodzin  Za |yciem ( Dz. U. z 2019 poz. 473) Diagnoza Diagnoza lokalna dotyczca dysfunkcjonalno[ci rodzin w peBnieniu funkcji opiekuDczo-wychowawczej zostaBa dokonana w oparciu o dane Gminnego O[rodka Pomocy SpoBecznej w Aopienniku Grnym wg stanu na dzieD 31.12.2020r. Pracownicy socjalni (wg stanu na dzieD 31.12.2021r.) w 11 [rodowiskach (w tym 7 rodzin niepeBnych i 4 wielodzietne) zdiagnozowali bezradno[ w sprawach opiekuDczo wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, przy czym rodziny te s objte wsparciem ze strony Gminnego O[rodka Pomocy SpoBecznej Aopiennik Grny. Wsparcie oraz wspBpraca z pracownikami socjalnymi pozwala na zapewnienie dzieciom wBa[ciwego rozwoju fizycznego i wychowywaniu si w rodzinie biologicznej. Jednak|e pomimo staraD ze strony pracownikw socjalnych mo|e pojawi si zagro|enie dla rodzin, ktrego mog by nieodwracalne. W takich sytuacjach jedynym wyj[ciem, dla dziecka, ktrego dobro bdzie zagro|one, bdzie powiadomienie Sdu Rodzinnego WydziaB Rodzinny i Nieletnich w Krasnymstawie o wgld w sytuacj dziecka, ustanowienie rodzinie kuratora lub te| o zastosowanie [rodka zapobiegawczego poprzez umieszczenie dziecka w pieczy zastpczej. Wg. stanu na 31 grudnia 2020r. nie byBo dzieci w placwkach opiekuDczo wychowawczych z terenu gminy Aopiennik Grny. W rodzinach zastpczych spokrewnionych przybywa troje dzieci. Zgodnie z ustaw  $4<>    " $ " $    & ( * , . B p r ͻͻͻͻͻͻͻͻ,h`h5CJ#OJPJQJ^JaJ#nHtH&h5CJ#OJPJQJ^JaJ#nHtH"h CJOJPJQJaJnHtH(hN#Lh CJOJPJQJaJnHtH&h CJOJPJQJ^JaJnHtHh56OJQJ4>$ $ ( * , . r $da$gd5 dgd5 $da$gd $ d^ a$gd $a$gd1|gdO        ʳr+h`h55CJOJPJQJaJnHtH+h>kh55CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH,h>kh5CJOJPJQJ^JaJnHtH&h CJOJPJQJ^JaJnHtHjh5UmHnHu&h5CJOJPJQJ^JaJnHtH(       $da$gd5 dgd5 @ @68@r@@@@TV$46@B@"h5CJOJPJQJaJnHtH(h`h5CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH+h>kh55CJOJPJQJaJnHtH%h55CJOJPJQJaJnHtH<B@J Z"b#$$$D%(&'p()++/ d`gd5 dgd5$d`a$gd5$d^a$gd5 $da$gd566>@  H J N P 6!""X"Z"^"`"`#b#f#h#$$$ $ $$`$$$$$$$$$B%D%H%J%%%&&&&(&,&.&&&'"hOCJOJPJQJaJnHtH(h`h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtHF''''''''((.(n(p())))**.*++++++,,.,N,P,--......//00 0.00022.2233344.466.688.8r8t8888888"9$9:9<9:: ::(h`h5CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtHM/t8:>?@ABrCCCGHtLhllllllllll $dha$gd5 dhgd5 $da$gdX $da$gd5::::<<< <$<<<><x=z=>>> >F>N>>>>>>>>>*?.?2?4?8?:??H?R?p?????@@@@T@V@b@@@@@@@@@@@@@@dAfAnArAAAAAAABBBJBRBVB(h`h5CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtHMVBXB`BbBdBnBtBvBBBBBXCfClCnCpCrCCCCDDDDDDD0E4E|EEEE~k~%h55CJOJPJQJaJnHtH+h>kh55CJOJPJQJaJnHtH(hXh5CJOJPJQJaJnHtHh5CJOJQJaJh-'h5CJOJQJaJ(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH(h`h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH!EEEEEEFFFFFF F"FFFFFlGnG|GGGGGGH HHHZHHHxIzIJ JJZJKK K:K`KbKL LLZLrLtLҽ(h`h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH(h>kh5CJOJPJQJaJnHtH1h|h5B*CJOJPJQJaJnHphtH(h-'h5CJOJPJQJaJnHtH2tLLLLLLLLMM M"M`MbMdMfMMNh hhhZhhh8ipiiij jj:kkkkkkkll lllNldlflplrltlxlzlllllllllllll멩1h5h5B*CJOJPJQJaJnHphS5tH(h-'h5CJOJPJQJaJnHtHU"h5CJOJPJQJaJnHtH(hh5CJOJPJQJaJnHtH? o wspieraniu rodziny i pieczy zastpczej, Gmina Aopiennik Grny partycypuje w kosztach utrzymania. Ponadto dzieci objte wychowaniem i edukacj szkB podstawowych i oddziaBw gimnazjalnych z rodzin, w ktrych dochd nie przekracza 150% kryterium dochodowego okre[lonego w ustawie o pomocy spoBecznej, maj mo|liwo[ korzystania z posiBkw wydawanych na stoBwkach szkolnych w ramach programu rzdowego  PosiBek w szkole i w domu na lata 2019-2023 . W 2020r. w/w Programem objto: dzieci przedszkolne i uczniw do czasu ukoDczenia szkoBy podstawowej razem 101 osb. 1. Zasoby instytucjonalne realizujce zadania mieszczce si w zakresie wspierania rodziny na terenie Gminy Aopiennik Grny. W strukturach lokalnych dziaBaj: Lp. Nazwa i adres placwki Rodzaj dziaBalno[ci1Urzd Gminy Aopiennik Grny 22-351 Aopiennik Grnydowozy dzieci niepeBnosprawnych, programy profilaktyczne i edukacyjne w ramach gminnego programu przeciwdziaBania alkoholizmowi i narkomanii2Gminny O[rodek Pomocy SpoBecznej Aopienniku Grnym Aopiennik Nadrzeczny 3 a , 22-351 Aopiennik Grnypraca socjalna, pomoc finansowa i rzeczowa, do|ywianie dzieci w szkoBach i przedszkolach, kierowanie dzieci i mBodzie|y z rodzin ubogich na kolonie, aktywizacja spoBeczno zawodowa, wspBfinansowanie pobytu dzieci w pieczy zastpczej, wspBpraca z instytucjami i organizacjami z poza terenu Gminy zajmujcymi si pomoc rodzinie.3Gminna Komisja Rozwizywania Problemw Alkoholowych w Aopienniku GrnymPodejmowanie dziaBaD zwizanych z profilaktyk i rozwizywaniem problemw alkoholowych, kierowanie na leczenie odwykowe, przeciwdziaBanie przemocy w rodzinie 4Gminny ZespB Interdyscyplinarny w Aopienniku GrnymDiagnozowanie i podejmowanie dziaBaD na rzecz przeciwdziaBania przemocy w rodzinie 5Placwki o[wiatowe: Publiczna SzkoBa Podstawowa w Aopienniku Nadrzecznym SzkoBa Podstawowa w Aopienniku Dolnym Niepubliczna SzkoBa Podstawowa w {ulinie DziaBalno[ edukacyjno-wychowawcza, wsparcie pedagogiczne dla rodzicw i dzieci, organizowanie zaj pozalekcyjnych, realizacja programw edukacyjnych6Gminny O[rodek Kultury w Aopienniku GrnymOrganizowanie czasu wolnego dzieci i mBodzie|y m.in. poprzez zajcia plastyczne, muzyczne, fotograficzne  2. Odbiorcy programu Adresatami programu s rodziny zamieszkaBe na terenie Gminy wychowujce dzieci, a jednocze[nie: niewydolne wychowawczo, ubogie i zagro|one ubstwem, dotknite przemoc, prze|ywajce trudno[ci w prawidBowym wypeBnianiu funkcji opiekuDczo  wychowawczych, rodziny zagro|one umieszczeniem dzieci w pieczy zastpczej, oraz takie rodziny, w ktrych przyjdzie lub przyszBo na [wiat dziecko u ktrego zdiagnozowano ci|kie nieodwracalne upo[ledzenie albo nieuleczaln chorob zagra|ajc jego |yciu, ktre powstaBy w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu. Rodziny, do ktrych adresowane jest wsparcie odznaczaj si r|nym poziomem kompetencji rodzicielskich oraz umiejtno[ci w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, istotnych z punktu widzenia zapewnienia wBa[ciwej opieki maBoletnim dzieciom. 3. Czas realizacji programu Gminny Program Wspierania Rodziny zostaB opracowany na lata 2021  2023 Zrodki na realizacj Programu bd pochodzi z bud|etu gminy Aopiennik Grny, w tym z opBat za zezwolenia na sprzeda| napojw alkoholowych, ze [rodkw Unii Europejskiej i z dotacji z bud|etu paDstwa. 4. Cele programu Celem gBwnym programu jest: Wspieranie rodzin w wypeBnianiu i przywracaniu funkcji opiekuDczo wychowawczych w gminie Aopiennik Grny CELE SZCZEGAOWE 1. Diagnozowanie i analizowanie [rodowisk rodzinnych; 2. Zaspokojenie podstawowych potrzeb bytowych dziecka i rodziny; 3. Podniesienie [wiadomo[ci w zakresie planowania rodziny; 4. Wyrwnywanie szans edukacyjnych dzieci i mBodzie|y; 5. Promowanie warto[ci rodziny; 6. PrzeciwdziaBanie marginalizacji rodziny w [rodowisku lokalnym; 7. Wzmocnienie roli i funkcji rodziny; 8. Podejmowanie dziaBaD na rzecz reintegracji rodziny i powrt dziecka do rodziny; 9. Podnoszenie wiedzy i doskonalenie umiejtno[ci osb pracujcych z rodzin; 10. WspBpraca z instytucjami, organizacjami na rzecz dziecka i rodziny; 11. Usamodzielnianie czBonkw rodziny pod wzgldem ekonomicznym, spoBecznym 5. Przewidywane efekty realizacji Programu Spodziewanym efektem realizacji Programu ma by polepszenie sytuacji dziecka i rodziny, poczucie bezpieczeDstwa socjalnego, ograniczenie patologii spoBecznej, zminimalizowanie negatywnych zachowaD oraz stworzenie skutecznego systemu wsparcia dla rodziny i dziecka. 6. Realizatorzy programu Zaplanowane w programie dziaBania realizowane bd przez Gminny O[rodek Pomocy SpoBecznej Aopiennik Grny we wspBpracy z: Urzdem Gminy w Aopienniku Grnym, Policj, placwkami o[wiatowymi z terenu gminy Aopiennik Grny, Gminnym O[rodkiem Kultury w Aopienniku Grnym, ZespoBem Interdyscyplinarnym ds. PrzeciwdziaBania Przemocy w Rodzinie, Gminn Komisj ds. Rozwizywania Problemw Alkoholowych, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie, Poradni Psychologiczno-Pedagogiczn w Krasnymstawie, Niepublicznym ZakBadem Opieki Zdrowotnej z terenu gminy Aopiennik Grny 7. Kierunki dziaBania i sposb ich realizacji w zakresie wspierania rodziny Kierunek dziaBaniaSposb realizacjiOkres realizacji 1.Zabezpieczenie podstawowych potrzeb Praca socjalna i udzielanie pomocy finansowej i rzeczowej rodzinom potrzebujcym 2021-2023 Objcie do|ywianiem dzieci tego potrzebujcychWspBpraca ze szkoBami i przedszkolem w zakresie diagnozowania potrzeb dzieci i mBodzie|y szkolnejMonitorowanie sytuacji dzieci w rodzinach dysfunkcyjnychPolepszanie warunkw materialno-bytowychZapewnianie [rodkw na zakup podrcznikw i artykuBw szkolnychDowo|enie dzieci niepeBnosprawnych do szkBWspBfinansowanie pobytu dzieci w pieczy zstpczej w wysoko[ci: a/ 10% wydatkw na opiek i wychowanie dziecka- w pierwszym roku pobytu dziecka w pieczy zstpczej, b/30%wydatkw na opiek i wychowanie dziecka - w drugim roku pobytu dziecka w pieczy zastpczej, c/50% wydatkw na opiek i wychowanie dziecka - w trzecim roku i nastpnych latach pobytu dziecka w pieczy zastpczej  2.Wspieranie rodzin prze|ywajcych trudno[ci w wypeBnianiu funkcji opiekuDczo- wychowawczych Wdra|anie programw profilaktycznych w placwkach o[wiatowych 2021-2023 Wyrwnanie szans edukacyjnych dzieci i mBodzie|y poprzez zajcia wyrwnawcze pozalekcyjneOrganizowanie czasu wolnego dzieciom w formie zaj rekreacyjnych, sportowych, kulturalnychWspBorganizowanie koloniiPomoc rodzinom w opiece i wychowywaniu dziecka poprzez wsparcie ze strony asystenta rodziny, pomoc rodzin wspierajcych /pomoc w opiece nad dziemi, prowadzeniu gospodarstwa domowego, wsplne spdzanie czasu wolnego, prac socjaln w rodzin pomoc placwek wsparcia dziennegoPomoc rodzinom w dostpie do poradnictwa prawnego szczeglno[ci prawa rodzinnego oraz wsparcia psychologicznego szczeglnie w zakresie przeciwdziaBania przemocy w rodzinie.Edukacja rodzicw w zakresie ksztaBtowania wBa[ciwych postaw rodzicielskich i prowadzenia gospodarstwa domowego.DziaBania korekcyjno-edukacyjne skierowane do potencjalnych sprawcw przemocy w rodzinie.Motywowanie do podjcia terapii uzale|nieD, monitoring.3. Doskonalenie wspBpracy pomidzy instytucjami i podmiotami dziaBajcymi na rzecz dziecka i rodziny WspBpraca z jednostkami pomocowymi realizujcymi dziaBania z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastpczej.  2021-2023 WspBpraca z rodzinami zastpczymi i rodzinami wspierajcymi.  4. Podnoszenie wiedzy i kwalifikacji osb zajmujcych si problemem na terenie gminyDoksztaBcanie asystenta rodziny 2021-2023 UdziaB w konferencjach, warsztatach i szkoleniach tematycznych z zakresu wspierania rodziny i opieki nad dzieckiem. 8. yrdBa finansowania programu: Zadania ujte w programie mog by finansowane w oparciu o: a) [rodki wBasne gminy; b) dotacje z bud|etu paDstwa; c) [rodki pozabud|etowe. 9. Monitoring i ewaluacja Prowadzenie monitoringu i ewaluacji realizacji programu sBu|y sprawdzeniu czy zostaBy zrealizowane dziaBania oraz jaki jest wynik zrealizowanych przedsiwzi. Ewaluacja ma na celu uzyskanie informacji czy osignito zakBadane rezultaty, czy pozwoliBy i w jakim stopniu na realizacj celw Programu. Ewaluacja Programu bdzie odbywa si na bie|co przez caBy okres realizacji Programu. Sprawozdanie z realizacji programu bdzie ujte w corocznym sprawozdaniu z dziaBalno[ci Gminnego O[rodka Pomocy SpoBecznej Aopiennik Grny. lpmmmmmmmmmmmn nnnnn:nn@nBnZn\nzn|nnnnooooop p pp.p0pdpfppppr rrhr$s&s(s*s,ssst tthtttttu@uBuhujuv vvvvvvv>v@vhvh5hT"h5OJQJ"h5CJOJPJQJaJnHtH(hQ(h5CJOJPJQJaJnHtHPlmmmmmmnnnBn\n|nno`SSSSC$$If`a$gdT" $If`gdT"kd$$IflF7# t06    44 lapytT"ooo p0pfpp&s`SSSSSC$$If`a$gdT" $If`gdT"kd$$IflF7# t06    44 lapytT"&s(s,sst`SSC$$If`a$gdT" $If`gdT"kdd$$IflF7# t06    44 lapytT"ttuBujuv`SSSC$$If`a$gdT" $If`gdT"kd$$IflF7# t06    44 lapytT"vvv@vvvLw`SSAAA & F$d$IfgdT" $If`gdT"kd$$IflF7# t06    44 lapytT"hvxvvvvvJwLwNwx xxhxzx|x~xxxxxxyyyyyyyyyyz zzzzVzzb{z{| ||P|X|x|||| }^}}~ ~~J~L~~ 6įįįįįįį%hSh5B*CJOJQJaJph(hjh5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtHh`h'sCJOJQJaJh5CJOJQJaJh5hT"h5OJQJtvx ʂ̂΃Ѓ҃ bdhjĮ(hf}h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH+hSh55CJOJPJQJaJnHtH(hjh5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH(h`h5CJOJPJQJaJnHtH5<vxЃ҃d\ʅ ܆JL $da$gd5 $da$gd5Z\`bdfȅʅ΅Ѕ چ܆f $&HJLNR TfR٣٣ģ٣(hk,_h5CJOJPJQJaJnHtHh5CJOJQJaJ(h`h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH(hjh5CJOJPJQJaJnHtH:"Hlx$$If`a$gdT" dgd5 $da$gd5‹ ʌ̌Ό4JL `z,`|~Ώ `~ "DzDzܲ(h`h5CJOJPJQJaJnHtH(hk,_h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH"h'sCJOJPJQJaJnHtHE"FHjlvx  "$ `bdfh>@ϾϾϾϾϾ)hT"h5B*OJPJQJnHphtH hT"h5OJPJQJnHtH hwh5,hT"h55B*OJPJQJnHphtH#hT"h55OJPJQJnHtHBbUH7. $Ifgd'sh$If^h`gdT" $If`gdT" $If`gdT"kd$$IflF/ >#  t0    44 lapytT"$$If`a$gdT" $If`gdT" $Ifgd's ^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kd$$Ifl4F/ >#` ` t0    44 lapytT" "$^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kdM$$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"bd^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kd $$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"dfh^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kd$$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"@B^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kd$$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"@BDFh "$h `bdfhjlnprtvxz|~ 㵵Ҟ,hT"h55B*OJPJQJnHphtH#hT"h55OJPJQJnHtHhT"h5OJQJ hT"h5OJPJQJnHtH hwh5)hT"h5B*OJPJQJnHphtH>BDF^LC6 $If`gdT" $Ifgd's & F%d$IfgdT"kdM $$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"$^LCCCC $Ifgd's & F%d$IfgdT"kd $$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT"bdfhQH $Ifgd5kd $$Ifl4F/ >#    t0    44 lapytT" $If`gdT"hjlnprtvxz|~  $Ifgd's $If`gdT"02468:<>@ $If`gdT" $Ifgd's$$If`a$gdT" .02468:<>@BD6 "  "$& ~ fhjln "$&(վվվվթթթ)hT"h5B*OJPJQJnHphtH,hT"h55B*OJPJQJnHphtH hT"h5OJPJQJnHtH hwh5#hT"h55OJPJQJnHtHB@BD^QEQ $$Ifa$gdT" $If`gdT"kd $$Ifl46F/ >#` ` t0    44 lapytT"^QQQ $If`gdT"kdM $$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT"^QQQ $If`gdT"kd $$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT" "^QHQ $Ifgd's $If`gdT"kd $$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT""$&^QHQ $Ifgd's $If`gdT"kd$$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT"hj^QHQ $Ifgd's $If`gdT"kdM$$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT"jln"$^QHQ $Ifgd's $If`gdT"kd $$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT"$&(^QHQ $Ifgd's $If`gdT"kd$$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT" hjhjlnpr .0<>h ѩѩ"h5CJOJPJQJaJnHtH,hT"h55B*OJPJQJnHphtH hT"h5OJPJQJnHtH#hT"h55OJPJQJnHtH hwh5)hT"h5B*OJPJQJnHphtH7jlnpr^UHH88$$If`a$gdT" $If`gdT" $Ifgd5kd$$Ifl4zF/ >#    t0    44 lapytT"r NA8A $Ifgd's $If`gdT"kdM$$Ifl4(F/ >#` ` t0    44 lapytT"$$If`a$gdT" NA88 $Ifgd's $If`gdT"kd $$Ifl4(F/ >#    t0    44 lapytT"$$If`a$gdT"NA8 $Ifgd's $If`gdT"kd$$Ifl4(F/ >#` ` t0    44 lapytT"$$If`a$gdT" PRʦQGGGGGG dgd5kd$$Ifl4(F/ >#    t0    44 lapytT" $If`gdT" NPRȦʦΦЦ46:<Jfhjlnrt  ƨJ ȪʪJʫ̫ΫЫҫԫ֫ث븬hXOJQJ]h h OJQJ]h5CJOJQJaJ(h`h5CJOJPJQJaJnHtH"h5CJOJPJQJaJnHtH(hk,_h5CJOJPJQJaJnHtH@6hjl̫ΫЫҫԫ֫ثګܫޫ$^`a$gd gd gd5 $da$gd5 dgd5ثګܫޫhXOJQJ]$^`a$gd 21h:p. A!"#$% nd0D&2܎@(/vIPNG  IHDRdyϪbKGDtIME " |. IDATxwxUsNNR (EHG 6ī^{kW7&6)""I4BzN=?&&pٳ̬Y{ k`le1bץшúy-<*ƾB'; J #G^:5o &f_4o h86XkV[ :tš#]jZG3w{>TAd-{}1 إ=~j;}/3pݮc])MV䫓/t[σg@IYvr`Xg`4[zu"ؠ#lgҞ\,pG@4{ =F_ڊHٙNLCzY&uÁl^cW0 ֍2? <8IM'H@O5n=49(8s(osvB1 dggs5?&~߅7x}E4I G'c{nn֑wy邇 :ёE9˯{Eķ++}Y1)kF8<<CL8FAIxA@?#f׷Ϭ;X׾kCYXx1  t k&](˸YgfXz d8kJ $PҷTNogiʰ,|5bHX.I,1"yG$)k$L0t˗ԧݜgͩ5ŮxO}Yέ^I[Me4Jc.\>\  ˿%++s!`͔2=$x T4Pfִr䟔xҶ:ޭ#t2J`)WƩeI7Kj1_ڵcOb0K.ty¢IZݎyIoAnn.u_ݻy3<ӵkWyHk uYbF}j8Q}Sb0Ŗ Q3tn~ʌ[">7 !vF55ؖ.m5̺~oHN$55 }x@} =Frr2zmۖiӦ &Ou{o> hźF>t5gl3;$;h:7#{,%9A ]! iH (aLtA/ݓ`ss͜={TU%ϘcFef&O=1()qg?+_AA?%K۫:#H T]KYH ^\2J[= y)>)CY԰8\F@.$&&y7Ҟ;w 7}>$4Hb`ɀpheIq&kΪa΁яIRC5y@vIw{f![ZG뫪 ;tw? Z $μ^e1fL}61f o4lۺ(  &劉_~PS A3Ż|LE}08A|:7t_w{RZ dH*zx)|Dު|vثɻN5d2՘v괩$%&a9x Q,o׎@w1GptS}t6ԈR`hk?(0(I45$WX-@`7fݒnUF eR* a5p85U෰nOɌY3 !'':w~  U?￟={TJ,$oV:.T+)%Ӊ] #R-\6VKB_d%WVJ8AҷQ{PgXJ :xk0kl2^=ˮ:uyȼGK+-c괩5ױbnlZV Bn {<0@fIɢ*K-j2n'0*"aV[U].ȏQCYG*KL*_Dv,v$ |)\Uoߞsxb"##kF}p)ys( e ]&|KfT[`ˆ4 ¯ 崨ʼ̢dH,a,thJ@2r|uA1yU?G z beĈ PV͎SE*.(S?PC*$ 򐎤$ɫ$<{ GVS"TPyIy%/}csvLsyRRR͕詧cXA||i[$A[53тz4 ɒOW N+ܼp b ;wÁi\;Z:v(@~frz;tjbhvSݧ75ƒiG_/%pSQAjgH[ægO٠ Nxqڹn{{x@:fggl2bbbbL4A5{?|nX=/D#$؎P&dk:?V8W;Av0^aMW$=յ ^cQ ͝}ظ=3KN:sٮ];ÀEb =U0@E)BB킡ܻY2 ־`~F>%<=oVgM.r YO{*P°8PٯtVt IÌɳz4(ƒv,W_ir{yG$. LQƲ{g885'ܕfV~tAnkxjU]Zu' ƁlB!Rq%nnn|د$$$>n1ySBP(DgG8Ww􏮲e1MEX4^nvXV &''((vp'רͥ9K{bۻBCFקE&ug\adYMG/#Ng̞?p=#ɩ5G4Ф"qDQelAcavI%ޅd%'s`5b'b!}U 'kOb.2sAukvjql*":tyȫdeg5UI)yq|񥄅!w^cgA.rv&;jvhRCV{ifJ8q7@t\^\\UWna޼ 䢨ƍKh\]VV\\\+R`i;^pi`0tA9_.6c= Μ_!|ً\x&}'r rd^~e64@G֬ɴn {q7ԭYo\";EAenafVQZ:\ɘt9s^d`۹oEDDjU } λՑl }hK)L~}s߬ITl߾Eaa!N3Of7_i:W0v2 p" ==gErزy>L)fVAC-;BЮ];iMsi`ZC.ao15kA94c {ycF<0nrHO~~`q!r܈atj4P5,&222^ws^+_} d/C>j'{w8~uTyln>ߢǏG+v5q:ʐonu`7ou8Hì*NrW]"'b9B_e%^Ľ96t&0e|hIcC{&GRb$[ឥ?YR)Xn}YtBB˿YF̂hY. 'N2V΀_s+saEFll,[6o!r?47fogxm}x1WcXis[D Ed[ߥ7ïCn1H d !$Ui0X+^N{\8 y <@# d| |a45{x~߬9Vdgoߧ7Cp\q9Y0k5Wd=QTTDܙ8mqy("(,PpSI:,qX/(]}tFէY/m1xct~z=Sg>u*mH1qjnpn$~Z纷R}ɫ%8Io򼡣Y{ 9[ި:5Z f] |T旐}5Fk&ND0U~˙cjN<ܛ+[_ϒEr1$ZꥯsW~; $xXy{s$Q~8;li@76BVV+Y` **oˁ}YhK!~J т$!pCw tF-Kx"xRIR{_!` xE}Ym'4|](l)prs' >}8b7O擏?hd.H;9{~{ZYjÇKGg f,d#_ya(ww\ywlj N( Rz#5H V4-ࡇjHբSN|'pÍ7_ҷ__z=#FbDɐϩS|-\̮r3n?Dna% %h4-H )E@O.@z:gDw>A{sC r$}/)#ZTT9$6xXcXMǞ`)e}^___ޠWwwwv;78pBpC{ "Ʃ.z,L5ll棢f%Ӓș*)95>2 QUz['dBѡc&5M^PC#8݊t|DKp!)by0;7Yf)NUlo93(uSb H۬y c_Sm}w `NԷ/t*d 2nx'}t/~Ϗ^]k. t/nGLA]T^ /; ^%fQw~ķY iNV&S[l#Ug/$c4Mc떭WS%.53Gobc ai]깳qQ|.X&EwmdJEkZ_%ٯ~Rn:i'}'95J¨5GN[ܖ1\0wAdPjKh42>䟀A v !dA-ǓDW: /IEG)Lm'_pZ6pVC"3jmܸV(HaUmʻU=u2A29؍$yu=tۭuiIt!Xi>nG;<%=c.iQlC!^i2oLxnj'!BT<󮖎v2G?* l#0΃6?˥sϲr"Μ9ӠrꋜZpH7AjA&+յ0Ir9K4έU[N59P~M)¯QvwJ~mWvV,_p8QV @\pozz: tܽ3 WAbb"YNA X 1z*[J'r֤|GhZw;Aj J9&{H_O= St@Q:zuPZZU5/g?^)%KK{@s `ӢLkljօ>n .Xa;W7v:׾}{H+$94/xZ6vVڬ?%~=g}: "g:?Ú c5jYA lYЛ#ƾX龦i[+ޫ߿nvI>l:eI'x_ѿOsثϏ:b0xk$&s% <2vT>4B!Sc$9jdZMLL ٺ:lylgӿhP#wGYwZ7֣uޝJ:L}XA)_# aϿ z+/Rd9+9z[0P 0䏠i\&'.c"ގhx{M x֙Lv].}s"s2?ž5dd.;NfAgRLjPԁ@ܗѳuNp``>fͩ¥lY߷R}}CX_UBM iF{=L}Zw37 );٬p\7);44PFTks8-j/XO}K9.She`6:lŇ/}]Vl晧8T"_ 1/vB7dӯʂ^3gx6mS`ِʎ(8$hel}F` P ኿iQH [_xt~5dUAmouxoSEYIX(/>n܆Q9zv-wu]X#3ڌX3+At=Զ} >%b]ۍüg.X EbN%WU_Qhu`Mq*jJK.H~׏]vbp 7t:TKP{Y[ \yقKi$ zɛK}z Hl @-#Fj6ο\vo:ku'ӗfذ\s[jx2q+E<ּ:/Z9-fӷ_Ntϵ3p'ؘXV,82Z(|։L"6vopf]u+WS3%\?fmlTnj%%&2V'l V\F^{Z8o78#yǝ[:5.!7,:h؝"ǎVnjaofm K= Pa0ډkȧ L,d3kI< HϞG~Tuz}t ܛٟz[II[pRRR67oCaDK9dEG*|/(2RJ\ &(4nUTTi9v ߘ{3V:6?#/̹shsmI%r uAN3~xms0; Z]]}*OlWQcMǬ@wXoO}[6T:ߙEI0Eg]sss?n<H=& єVxdK9iPQOm:^NkY8->0JQK RI.9l 5Dk."'WLc7n Gw&OW0Ҷw8Ξ= p'hqfpU&f"ZfViyxyy1rU<};oøth0v$x\WokRΌ3xq:Yus&v[ 8nLkۿ.6|^=zӪ@9' 9ܪQp0P%Zw*#-4gc)Sx}Ra^m.;a涳$RRRxٽ' jxk/%i2i8 ȶX.&6b --G>B]O)HA?`}^L9L9φ<;ʹ,4-pM7ӡ].XjMi>k5.7ى4긵c2\̙3f%_}USP!ET]iq;YɿA=IvmKE/j?#c|kl1Vm͛mo$$$޲? kbrY`09ݡZe5.)q0izzx4h妫su\f)w2؊{-Ũp^|Qi#DmFa(*^:/S.!< NGAAGp،brߍ@.艚T;@0 #,Ԃ5E9jswIENDB`$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v#v#v:V l t06555pytT"$$If!vh#v #v#v:V l t05 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l46 t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4z t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4( t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4( t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4( t0++5 55pytT"$$If!vh#v #v#v:V l4( t0++5 55pytT"x666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@66666 OJPJQJ_HmHnHsHtHN`N Normalny dCJ_HaJmHsHtH ll s" NagBwek 1"$d5$7$8$9D@&H$CJOJPJQJ\aJtHJA J Domy[lna czcionka akapituPi@P 0 Standardowy4 l4a ,k , 0 Bez listy h^h P0Normalny (Web)ddd[$\$CJOJPJQJ^JaJtH4W 4 P` Pogrubienie5\8U 8 P0 HiperBcze >*B*ph# RTabela - Siatka7:V0d`@@2@ eY Akapit z list ^m$^/B^ eYDefault 7$8$H$)B*CJOJQJ_HaJmHphsHtH J/QJ s"NagBwek 1 ZnakCJOJPJQJ\ /a ;xft^JF/qF ;xapple-converted-space^J:X : ;x@ Uwydatnienie 6]^JZv!Z H0Nierozpoznana wzmiankaB*ph`^\q PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭V @l8b묮7J3J:t7͍7o,q)נTi n7^R|y _o֛~ J%|,U-RЅre1m1oKLylȒLXr:b 8Hؓr(s KP, W02= $-O 8IdZ}r鋷/~?}ů3Z%7~ۏ^}^ ÎsW}7gϯw8EA痓腈;q P -Qձ'* xord|"C0hq*[{8pc(& T\REXXz76رX~gxuD.鑾M. .SAΨkM|l#@A{h"QRC5d"ٝk 0e^kppدPfaid#$c=Ęlq#DQvIb )C&]u q@p?Y4p~5x ֔D2XvY%vgv'{St{;Yb<' ]ٹc,g:G]|:Ӆ3Eq*u-hu+`l L/Na$J!|r+~wZ}7;nV䤳.7pSM!&ćrźinf?Ӭo&U$Äq3WgɇkԁGzޣOFҮR'ǚa>ٙ`W 82gK"n8$*JI f%Lّ^vVx::l}3m|PJJ5?k>}P!aIl8HTI wv-,6,n+P-jYTۃ_.C4`^gW9GzSq]=4.in6 =g٩V/B㲱CjS rcqXbmY)hFRf?c%;B=z!k ʒp!HuIAD$%QW@c]C4:O&O2@a7VKipůVlO'+WʁC"B1Иfe|7s(]G4 Ѭ^jOWn?фawBС@3IV6PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!@theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] D!  ':VBEtLlhv6"@ ث')+-.0123V]`bdems| /l!2%%n: '~kT* o(0:* 1uw6+tIL !4/RT[~w.Ovq>z<7^`o(.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`5)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o(.^`.L^`L. ^ `.R^R`."L^"`L.^`.^`.L^`L.^`OJQJ^Jo(o^`OJQJ^Jo(o p^p`OJQJo( @ ^@ `OJQJo(^`OJQJ^Jo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo(^`OJQJ^Jo(o P^P`OJQJo(^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.h ^`hH)^`^J.pL^p`L^J.@ ^@ `^J.^`^J.L^`L^J.^`^J.^`^J.PL^P`L^J.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.,^,`5.^`. L^ `L. ^ `.l^l`.<L^<`L. ^ `.^`.L^`L.^`5o(hH) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.h ^`hH)^`^J.pL^p`L^J.@ ^@ `^J.^`^J.L^`L^J.^`^J.^`^J.PL^P`L^J.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.h ^`5hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`5o() ^`hH. L^`LhH.  ^ `hH. R^R`hH. "L^"`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.^`o()^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`o(.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`.^`. L^ `L.\ ^\ `.,^,`.L^`L.^`.^`.lL^l`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.^`)^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.'ACjh\nbI~wLW+g?,?iiW|yX }q>zg=$*uw6+WT<!H=6bKx3El,L=Z K ^*5Qu!U '3SH(0:*:")[ 1I8+MR!4/$Evi+c %%''p‚R)r7Gg pwDڊX <3-DFX3RCig  "9 @@s"jz23E7Y1 .q12;l<qEHRoVvVeYabe'sZw1|s}:9 .1?`PaRN7#iJidH_Y_XhhE!y'T;xWSS%yOZq\4|\,'s?|H`nKT,5rGT"p*fiBCPDD@DDDD$  !"#D  "$&(,2<>@DFHJLhUnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .[x Arial7..{$ CalibriC.,.{$ Calibri Light?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"q㑇-㑇rˑ' ; #~ ; #~!0DD 3qHP  $PP2!xxd karolBartlomiej Weremko'                           ! " # $ % & Oh+'0t  $ 0 < HT\dlkarolNormalBartlomiej Weremko5Microsoft Office Word@V@ x@Se@ k  ; ՜.+,0 hp|  ~#D  Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F@$kData M1Table|WordDocument<SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObj{  F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q